KL Menjerit

Bukan, ini bukan reviu filem yang pernah popular satu masa dahulu. (N)Lisdawati sungguh FTW dalam filem ini yo. No bukan danny x factor. Ok tiada kaitan.

Hari ini hari pertama aku memulakan tugas di TTDI, secara rasmi. Untuk seminggu yang lepas aku sudah kerap berulang alik dari Cyber ke TTDI. Semenjak aku meninggalkan UTP pada Ogos 2006 aku terus memulakan tugas di Cyberjaya. Sejak 2006 Cyberjaya lah tempat yang boleh aku gelar rumah kedua aku. Aku rasa aku menghabiskan masa lebih banyak di Cyberjaya jika dibanding dengan masa yang aku luangkan di rumah aku sendiri. Sad, but i do think it is true.

Sejak itu aku berulang alik dari KL ke Cyber, mulanya melalui MRR2 – SILK dan seterusnya MEX setelah MEX siap pembinaan pada tahun 2008. Semenjak adanya MEX perjalanan KL-Cyber aku sungguh, skema. Skema dalam erti kata tiada pemandangan, jika ada pun statik tidak berubah. Hinggakan ada satu waktu aku boleh bertemu dengan “rakan” kereta yang lain. Jika ada pun semasa aku melalui MRR2, disebabkan ia merupakan satu lebuhraya maka apa yang disekelilingnya juga skema, souless, tidak berjiwa.

Tapi sungguh berlainan sekali dengan TTDI – KL. Perjalanan melalui Sprint – Semantan – Kuching – Tun Razak sungguh mengujakan. Dengan hiruk pikuk kenderaan di sekeliling aku, motosikal yang mencelah celah, pegawai trafik dengan muka selanga menggesakan perjalanan aku.

Setiba di hadapan RHB, tedetik hati aku untuk menurunkan tingkap.. membenarkan jiwa KL menusuk masuk ke kereta aku. Yes, ini KL. Ini baru KL… bau haprak asap kenderaan, deruan enjin bas, motosikal, lori semua memenuhi deria ku.. aku merasakan hidup ..

Jika ini lah yang bakal menyambut aku sepanjang pernghidupan aku di “tempat baru” … i am not complaining..

KL, selamat datang!

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “KL Menjerit

  1. feezee10

    Wah tulis balit juak oh lepas diskusi ria.. Dlm english gik lol.. Selamat datang tok KL šŸ˜€

Leave a Reply

